groen nieuws #1. salt of the earth pure balance
Duurzame lifestyle

Groen nieuws, duurzame lanceringen en nieuwe producten #1

Wekelijks krijg ik persberichten binnen met allerlei groene producten, duurzame lanceringen en interessante events. Het lukt mij helaas niet om alles te reviewen, maar soms vind ik een product of nieuwt té interessant om aan jullie voorbij te laten gaan. Daarom heb ik de rubriek ‘Groen nieuws’ in het leven geroepen.

Groen nieuws #1

Deze week nieuws van Beauty Kitchen, Salt of the Earth, Seventh Generation en de relaxing Strategic Breathing app!

Return. Refill. Repeat

Groen nieuws: Beauty Kitchen lanceert Return.Refill.Repeat.

Beauty Kitchen (één van mijn favoriete natuurlijke beautymerken) is al lange tijd bezig met hun producten zo eerlijk en duurzaam mogelijk op de markt te zetten. Nu komt het merk met een geniale oplossing: alle verpakkingen van Beauty Kitchen’s gezichtsverzorging zijn nu voorzien van het RETURN•REFILL•REPEAT logo. Lege verpakkingen kun je vanaf nu inleveren bij de winkels van Holland & Barrett, waarna je 200 Passiepunten (ter waarde van € 2) ontvangt. De lege verpakkingen gaan terug naar Beauty Kitchen waar ze worden gereinigd en opnieuw gevuld voor hergebruik!

“Hergebruiken is nóg beter dan recycling, omdat het energie bespaart die je anders voor recycling nodig hebt. De verspilling wordt tot een minimum beperkt want er wordt niets weggegooid. Het succes van hergebruik ligt in het nadenken over wat we doen met dingen die anders op de vuilnisbelt
terecht komen. Het gaat erom dat we de levensduur van gebruiksproducten zo lang mogelijk weten te verlengen.” Aldus Jo Chidley, oprichtster van Beauty Kitchen. Kijk, hier word ik nu blij van!

salt of the earth pure balance

Nieuwe geur Salt of the Earth deodorant: Pure Balance

Ik heb al vaker geschreven over de natuurlijke deodorant van Salt of the Earth. Een fijn merk en ik weet dat veel lezers ook fan van deze deo’s zijn. Wist je al dat het merk een nieuwe geur gelanceerd heeft, genaamd Pure Balance? De nieuwste deodorant binnen de familie combineert natuurlijke geurextracten als ceder en bergamot. Dit zorgt voor een heerlijk frisse en gebalanceerde geur. Ik heb een verpakking ontvangen en ik kan je alvast vertellen dat de geur heerlijk is. Ik ben de nieuwe deo’s nog niet in de winkel of online tegen gekomen, maar dat zal vast niet lang duren! Adviesprijs: 6,99 voor de roller en 8,49 voor de spray.

Verminder stress met deze app met ademhalingstechnieken

Max Strom, internationaal bekend auteur, spreker en docent op het gebied van ademhalingstechnieken, lanceert de nieuwe App ‘Strategic Breathing’. Strategic Breathing leert een zeer toegankelijke ademhalingsmethode die snel een positief en langdurig effect heeft op het welzijn, waardoor slapeloosheid, stress, angst en zelfs depressie verminderen. Niet alleen mensen met intense klachten, zoals bij PTSS, hebben baat bij deze methode; ook mensen die denken dat hun klachten ‘normaal’ zijn (zoals slapeloosheid en stress) merken het helende effect. Het is dan ook niet voor niets dat veel professionals in de geestelijke gezondheidszorg en CEO’s van grote bedrijven baat hebben bij het werk van Max Strom. De app Strategic Breathing is gratis verkrijgbaar in de iOs App store; aanvullende hoofdstukken via in-App aankoop voor € 9.99.
seventh generation

Duurzaam schoonmaken met Seventh Generation

Schone vaat, schone was, schoon huis – en een schone wereld. Hoe we vandaag schoonmaken heeft effect op de volgende generaties. Omdat je geen gezond leven kunt leiden op een zieke planeet, is Seventh Generation gelanceerd. Deze ecologische schoonmaakrange is ‘powered by plants’ dankzij de plantaardige formuleringen. De plantaardige producten, met natuurlijke geuren op basis van plantenextracten en essentiële oliën, zijn verpakt in flessen van 100% gerecycled en recyclebaar materiaal. Alle producten van Seventh Generation bestaan tot wel 97% uit plantaardige ingrediënten en de formules zijn volledig biologisch afbreekbaar. De geuren zijn 100% natuurlijk, op basis van plantenextracten en essentiële oliën.

Seventh Generation is een van oorsprong Amerikaans schoonmaak- en wasmiddelenmerk dat twee jaar geleden werd aangekocht door Unilever. Het merk past binnen het Sustainable Living Plan van Unilever; ook zij houden zich dan ook steeds meer met duurzaamheid bezig. Of je het eens bent bent met Unilever of niet (het blijft ten slotte een mega concern dat zich focust op winst en economische groei), het is toch weer een stap in de goede richting. Wel ben ik benieuwd waarom de producten niet 100% plantaardig zijn. Zo staat op de verpakking van de allesreiniger ‘86% powered by plants’. Ik vermoed dat hiermee het percentage aan natuurlijke ingrediënten bedoeld wordt en dat de rest synthetisch is. Na onderzoek blijkt dat Seventh Generation géén gebruik maakt van dierlijke ingrediënten, maar dat ze niet vegan gecertificeerd zijn. Het merk is dierproefvrij. Seventh Generation is o.a. verkrijgbaar via Bol.com, Jumbo en Albert Heijn.

You Might Also Like...

2 Comments

  • Jessica J.
    13 juni 2019 at 16:38

    Hoe goed van Beauty Kitchen en Holland & Barrett?! Deden meer merken dat maar. En ik ben zó benieuwd naar die nieuwe geur van Salt of the Earth. Niets dan lof voor dat merk en cederhout is een van m’n favoriete geurnoten. ♥

  • Mariëlle
    13 juni 2019 at 19:11

    Wat super leuk om het zo op een rij te zetten zeg, ideaal 😀 Er komt alsmaar meer ‘groens’, geweldig!

Leave a Reply